Tuesday 11 October 2011

SEMALAM

Semalam aku pergi KEWAJA untuk tujuan assignment.
dengar cerita dari 3orang penghuni KEWAJA, buat aku insaf.
aku bersyukur sangat sebab aku masih diberi peluang kat luar ni.
sebab kalau nak diikutkan, perangai aku mmg terok lepas abeh SPM tu.
bersyukur sangat mama n abah tak terfikir nak anta aku ke sana.

Masa denga cerita 3orang ni, aku abeh boleh tahan air mata ni.
menangis dalam hati je kononnye.
at last, balik rumah petang tu, badan aku da sengal-sengal and start panas.
tuptup malam tu aku da demam.
boleh plak aku menangis malam tadi.
and baru aku sedar, da lama sangat rupa nya aku xmenangis.
no wonder sampai sedu-sedu aku nangis.

Aku confuse kenapa aku menangis malam tadi.
mungkin sebab aku bersyukur aku diberi ruang dan peluang untuk memperbaiki jalan hidup aku,
atau aku rindu mama,
atau aku rindu adik ( sebab cara sorang penghuni tu sama macam adik. GANAS :D)
ATAU  APE???
Tapi biarlah... sekurang-kurang nye arini aku da rasa lega.

Ape yang 3 orang penghuni KEWAJA tu share dengan aku, bermain-main dalam otak aku.
macam aku pulak yang lalui semua tu.
based on cerita salah sorang tu, buat aku takut jugak sebenanye.
sebab takut ditemukan dengan "buayafriend" bak kate EN. YAHYA, PENGRUSI KEWAJA.

Lepas interview 3orang penghuni KEWAJA, kitorg pon bagi diorang ni token.
bagi kain untuk buat baju kurung.
niat aty aku nak tulis panjang-panjang dalam pesanan aku untuk setiap sorang.
tapi tangan xterdaya nak menulis. :D

kat sini jela aku mampu nak tulis nasihat aku :

awak bertiga, saya hanya mampu berkata-kata dalam ni je.
harap awak bertiga boleh dengar isi hati saya.
saya doakan awak bertiga berjaya bila awak da keluar dari KEWAJA nanti.
saya sangat-sangat berharap, kite dapat berjumpa lagi suatu hari nanti.
tapi time tu awak bertiga da keluar.
saya sudi jadi kawan awak bertiga.
bahkan jadi seorang kakak kepada kalian.
biarlah orang lain memandang serong pada awak bertiga,
tapi SAYA IKHLAS nak berkawan.
sebab dari pengalaman anda bertiga, boleh jadi pengajaran buat saya.
ingat, setiap yang berlaku ada hikmah nye.
kalau awak bertiga tak masuk KEWAJA,
entah sampai bila awak bertiga akan melakukan kesalahan yang sama.
jangan salahkan sesiapa walaupun diri sendiri.

doakan la agar kita ada jodoh lagi untuk bertemu di masa akan datang. :D

No comments:

Post a Comment